
Metatags
META tags identificeren uw webpagina waardoor deze sneller door zoekmachines wordt gevonden, alsmede beter omschreven worden door zoekmachines.
De metatags bevinden zich tussen de HEAD sectie van uw webpagina (in de broncode). Kijkt u maar eens naar de broncode van deze pagina (rechtermuis en klik op “view page source” of “bron weergeven”)
Voorbeeld:
<title>Metatags, de bepalende factor voor uw SEO positie</title>
<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859-1″>
<meta name=”description” content=”Spiders of crawlers van zoekmachines willen graag uw website kunnen identificeren en classificeren. Metatags vertellen een crawler waar een webpagina over gaat.”>
<meta name=”keywords” content=”website, metatags, webdesign, webontwerp, web developing”>
De belangrijkste metatags zijn:
-
De <title> tag, dit is de belangrijkste
-
De meta description, deze is tamelijk belangrijk
-
De meta keyword, deze is niet meer zo belangrijk
De bovenste drie metatags dient u voor iedere afzonderlijke webpagina te gebruiken. Het is dus niet de bedoeling dat u voor alle pagina’s dezelfde titels en/of description gebruikt.
Overige metatags (hier niet genoemd), uitgezonderde de robots metatag, hebben voor zoekmachines weinig waarde, daar ze meestal genegeerd worden.
Het is heel belangrijk dat zowel in de title metatag als de description metatag uw belangrijkste sleutelwoorden voorkomen.
Gebruik de title metatag zorgvuldig. Creëer een allesomvattende, sleutelwoordrijke titel voor iedere pagina. Gebruik geen domeinnamen, of woorden als homepage, homepagina etc. Heeft uw bedrijf een eigen bekend merk, dan kan het ook handig zijn uw bedrijfsnaam erin te vermelden.